Ню Йоркско кино, Едуард Хопър, 1939 г. |
в нейната стая
в нейната стая живее само тишината
времето се мести на скокове
по ъглите лежат минутите
тя обича мрака на следобед след буря
в който светът е електрически и измислен
часът между деня и мрака
този получас
е гнездото което тя обитава
и ляга в него
в своите години
затрупват я гласовете на минало бъдеще настояще
искам отвън навътре да стигна до истината
казва тя
и се прибира в своята стая
без спомени да живее
без спомени да си отива от другите
частици от тъмна материя
съм аз
сме всички
казва тя
и притваря вратата
зад чертата на този свят
да излети от перваза на своите страхове
да се засади като цвете в земята
да подслушам всички мисли на корена
казва тя
и затваря вратата
тя живее на ръба на вещите
и изгаря всички мостове след себе си
след мен и потоп от мълчание
казва тя
и заключва вратата
Бензин, Едуард Хопър, 1940 г. |
пол
Мъжете носят слънцето на раменете
в нетърпеливото си основание
да са невинни.
Крилата им са остри от пропадане.
С усмивка
прогнозират
пладнето.
Безкрайно е търпението на ръцете
да изтъкат послания,
да бъдат нужни.
Те мълчаливо пускат
хвърчила по вятъра.
Очите им са сребърни по пълнолуние.
Като деца, порастващи през лятото,
с илюзията, че са ангели,
те искат
дяволски да са обичани.
Мъжете -
нежните ръце на камъка.
---------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------
Двете стихотворения са от книгата на Станислава Станоева
"Градове и други острови", 2009 , ИК "Жанет 45"
------------------------------------------------------------------------
"Градове и други острови", 2009 , ИК "Жанет 45"
------------------------------------------------------------------------
текстовете се публикуват с разрешението на автора
Няма коментари:
Публикуване на коментар