Винсент Ван Гог и японското изкуство


Недей да тъгуваш
казваш ми ти,
но тъжна е тази раздяла -
за нова среща
едва ли ще настъпи час.


На сливовия цвят
ароматът чуден
напомня ми за теб -
далеч си ти, ала
сърцето не забравя.


Мъгла ако падне,
когато на път си
към морския бряг -
това е въздишка, 
въздишка по теб.


Теб срещнах 
и разбрах
какво е любовта -
за миналото
дори не мисля вече.

Дори буйната трева
не скрива дълго
стъблата на бамбука.
И аз не мога вече
да крия любовта си.




Като лодка без весло
в прилива Юра
блуждае любовта ми.
Дали нейде
ще намеря пристан?

Ти ли дойде при мен,
аз ли отидох при теб?
Вече не знам
кое е истина, кое е сън.
Спя ли, или съм будна?

Щом дойде вечерта,
с мечтите идваш ти.
И виждам твоето лице -
как срещнах те
и ти ме заговори.
-------------------------------------------------------------------------------
превод от японски: Братислав Иванов

Няма коментари:

Публикуване на коментар