Уолт Уитман: Стръкчета трева






ПЕСЕН ЗА МЕН 


1.

Поздравявам се и се възпявам,
а каквото приема, ще приемеш и ти,
защото всеки атом, който ми принадлежи, също ти принадлежи.
Скитам и каня душата си,
почивам си или скитам на воля, като наблюдавам стръкче лятна
              трева.
Езикът ми и всеки атом от кръвта ми са от тази почва, от този
              въздух,
роден съм от родители, също тук родени, както и техните
              родители,
аз, трийсет и седем годишен сега, в превъзходно здраве
              започвам
да се надявам да не спра до смъртта си.
Символи на вярата и школи бездействат,
оттеглят се за миг, удовлетворени, но никога
              в забрава,
приютявям доброто или злото, позволявам си да говоря
              при всяка опасност,
непринуден нрав, с първична енергия.


 превод: Петя Глеридис



Уолт Уитман /1819-1892/ - Бащата на свободния стих

Няма коментари:

Публикуване на коментар